07 - Prikaz lijevog anđela (2) Renco Kosinožić 2005, http://photorenco.com/
Dodatne fotografije

07 - Prikaz lijevog anđela (2)

Lokalitet: Poreč
Uži lokalitet: Katedrala - Eufrazijana; polukalota glavne apside
Likovna tipologija: Mozaik; slikarstvo, zidna slika
Materijal/Tehnika: Mozaik; kamen, kockice cigle i keramike, mramor, pozlata na staklu, staklo
Stoljeće/godina: sredina 6. st.
Kulturno povijesno razdoblje: Ranobizantsko
Autor skede: Ivan Matejčić
Literatura:

B. Molajoli, La basilica Eufrasiana di Parenzo, Parenzo, 1940 (drugo izdanje: Padova, 1943); G. Bovini, Le antichità cristiane della fascia costiera istriana da Parenzo a Pola, Bologna, 1974; A. Šonje, I mosaici parietali del complesso architettonico della basilica eufrasiana di Parenzo, Atti del Centro ci Ricerche Storiche di Rovigno, 12, 1982- 1983, 65-138; D. Milinović, Ikonografski program mozaika u središnjoj apsidi Eufrazijeve bazilike u Poreču: carsko pokroviteljstvo i uloga Bogorodice, Prilozi povijesti umjetnosti u Dalmaciji, 38, 1999-2000, 73-88; G. Bernardi, I mosaici della basilica Eufrasiana di Parenzo. Documenti per la storia dei restauri (1862-1916), Rovigno – Trieste, 2005; A. Terry, H. Maguire, Dynamic Splendor, The Wall Mosaics in the cathedral of Eufrasius at Poreč, I-II, University Park Pennsinlvanya, 2007; M. Vicelja Matijašić, Istra i Bizant,Rijeka, 2007; A. Terry, „To Beautify Smal Things“. Minutiae and Majesty in the Mosaics of Parentium, u: New light on old glass: Recent Reserearch on Byzantine Mosaics and glass, C. Entwistle i L. James ur., London, 2013, 199-206; T. E. Schweigert, The apse mosaics in the church of San Mauro at Parentium: a Justinianic interpretation, Hortus artium medievalium, 23/2, 2017, 693-707; Isti, San Mauro at Parentium, Saint Sergius at gaza, Hagia Sophia in Kiev, and the Protoevangelium of James, Hortus artium medievalium, 24, 2018, 181-190; T. E. Schweigert, Zacharias and the „other“ holy family in the central apse mosaic of the church of San Mauro in late antique Parentium, Hortus artium medievaliuum, 25/2, 2019, 333-347; I. Matejčić, Eufrazijana- katedrala u Poreču, Pula, 2014; I. Josipović, Et Verbum caro factum est – Iconographic and Iconological Interpretatin of the Mosaics of Euphrasian Basilica in Poreč in the Context of a Final Confrontatin with Arian Heresy, u: Mens acris in corpore commodo. Zbornik povodom sedamdesetog rođendana Ivana Matejčića, Disertatines et monographiae 17, Zagreb-Motovun, 2021, 75-96; I. Matejčić, N. Maraković, Ž. Bistrović, Umjetnička baština istarske crkve. Slikarstvo od 4. do 15. stoljeća, Pula, 2023, 69-90.


Lokalitet:
Poreč
Uži lokalitet:
Katedrala - Eufrazijana; polukalota glavne apside
Likovna tipologija:
Mozaik; slikarstvo, zidna slika
Materijal/Tehnika:
Mozaik; kamen, kockice cigle i keramike, mramor, pozlata na staklu, staklo
Stoljeće/godina:
sredina 6. st.
Kulturno povijesno razdoblje:
Ranobizantsko
Autor skede:
Ivan Matejčić
Literatura:

B. Molajoli, La basilica Eufrasiana di Parenzo, Parenzo, 1940 (drugo izdanje: Padova, 1943); G. Bovini, Le antichità cristiane della fascia costiera istriana da Parenzo a Pola, Bologna, 1974; A. Šonje, I mosaici parietali del complesso architettonico della basilica eufrasiana di Parenzo, Atti del Centro ci Ricerche Storiche di Rovigno, 12, 1982- 1983, 65-138; D. Milinović, Ikonografski program mozaika u središnjoj apsidi Eufrazijeve bazilike u Poreču: carsko pokroviteljstvo i uloga Bogorodice, Prilozi povijesti umjetnosti u Dalmaciji, 38, 1999-2000, 73-88; G. Bernardi, I mosaici della basilica Eufrasiana di Parenzo. Documenti per la storia dei restauri (1862-1916), Rovigno – Trieste, 2005; A. Terry, H. Maguire, Dynamic Splendor, The Wall Mosaics in the cathedral of Eufrasius at Poreč, I-II, University Park Pennsinlvanya, 2007; M. Vicelja Matijašić, Istra i Bizant,Rijeka, 2007; A. Terry, „To Beautify Smal Things“. Minutiae and Majesty in the Mosaics of Parentium, u: New light on old glass: Recent Reserearch on Byzantine Mosaics and glass, C. Entwistle i L. James ur., London, 2013, 199-206; T. E. Schweigert, The apse mosaics in the church of San Mauro at Parentium: a Justinianic interpretation, Hortus artium medievalium, 23/2, 2017, 693-707; Isti, San Mauro at Parentium, Saint Sergius at gaza, Hagia Sophia in Kiev, and the Protoevangelium of James, Hortus artium medievalium, 24, 2018, 181-190; T. E. Schweigert, Zacharias and the „other“ holy family in the central apse mosaic of the church of San Mauro in late antique Parentium, Hortus artium medievaliuum, 25/2, 2019, 333-347; I. Matejčić, Eufrazijana- katedrala u Poreču, Pula, 2014; I. Josipović, Et Verbum caro factum est – Iconographic and Iconological Interpretatin of the Mosaics of Euphrasian Basilica in Poreč in the Context of a Final Confrontatin with Arian Heresy, u: Mens acris in corpore commodo. Zbornik povodom sedamdesetog rođendana Ivana Matejčića, Disertatines et monographiae 17, Zagreb-Motovun, 2021, 75-96; I. Matejčić, N. Maraković, Ž. Bistrović, Umjetnička baština istarske crkve. Slikarstvo od 4. do 15. stoljeća, Pula, 2023, 69-90.